МЕТОДА МОДЕЛОВАЊА У РЈЕШАВАЊУ ПРОБЛЕМСКИХ ЗАДАТАКА НА ПРЕДШКОЛСКОМ УЗРАСТУ

Authors

  • Цвија Николић
  • Марко Ристић

DOI:

https://doi.org/10.7251/BMC2212032N

Keywords:

појам, проблемски задаци, метода моделовања

Abstract

Програмске садржаје предшколске математике, карактерише апстрактност, која условљава њихово формирање мисаоним поступцима, односно развијањем појмова. У предшколској математици посебно су значајни проблемски задаци који су најсложенији међу текстуалним задацима и чије рјешавање представља врхунац математичког образовања. Проблемским задацима дјеца стичу математичка знања. Према Каменову (2010), на успјех у рјешавању проблема утичу, не само умне способности дјетета, него и бројне друге његове особине, посебно се истиче интелектуална иницијативност. Ријеч метода потиче од грчке ријечи methodos и означава начин или поступак рада на остваривању постављених циљева и задатака у сваком организованом процесу и дјелатности. Моделовање прати дидактички круг који почиње упознавањем дјетета са стварним проблемом из живота и преко својих фаза води ка развоју математичког мишљења и рјешењу проблема (Прибишев Белеслин, Милинковић, Шиндић, 2017). Циљ овог рада јесте да се укаже на значај методе моделовања при рјешавању проблемских задатака на предшколском узрасту, како да дјеца лакше и успјешније рјешавају проблемске задатке.

Downloads

Published

2022-09-29