САМОЕВАЛУАЦИЈА И ПРОФЕСИОНАЛНИ РАЗВОЈ НАСТАВНИКА

Authors

  • Лидија Јовичић Педагошки факултет у Бијељини

DOI:

https://doi.org/10.7251/BMC2212062J

Keywords:

Стручне компетенције, самоевалуација, професионални развој, процјена и самопроцјена

Abstract

Напредак савремене школе у савременом друштву није могућ без професионалне едукације свих запослених у њој. Напуштањем традиционалне школе и традиционалног схватања образовања помјера се граднице ка што квалитетнијем и упорнијем напредовању како свих васпитно-образовних радника тако и друштва у цјелини. Наставнику се као организатору васпитно-образовне дјелатности повећава одговорност у оспособљавању младих за квалитетан рад у модерном друштву, чиме он уједно постаје носилац промјена који је спреман за самообразовање, самоевалицаију и професионални развој. У раду акценат стављамо на важност и значај стручних компетенција наставника с циљем да се испита процјена и самопроцјена стручних кометенија наставника које се односе на самоевалуацију и професионални развој. Истраживањем смо обухватили 26 основних школа, на подручју Републике Српске, а узорак су чинили наставници, директори и стручни сарадници, односно њих 722.

Downloads

Published

2022-09-29