ВОКАЛНЕ МУЗИЧКЕ СПОСОБНОСТИ УЧЕНИКА IV И V РАЗРЕДА
DOI:
https://doi.org/10.7251/BMC2212070KKeywords:
вокалне музичке способности, музичка писменост, репродукција, музичко описмењавањеAbstract
У овом раду истраживане су вокалне музичке способности ученика IV и V разреда Основне школе „Стеван Немања“ из Драгаљевца Горњег и њених подручних одјељења. Током истраживања коришћена је дескриптивна метода, као и анкетни упитник за ученике и мелоритмички мотиви и фразе. Специфичност истраживање је у томе што је рађено на сеоском подручју, а обухватило је 40 ученика – 22 дјевојчице и 18 дјечака. Подаци су обрађени статистички и приказани графички, табеларно и текстуално. Прво је урађено анкетно испитивање да би се утврдио успјех ученика из музичке културе, коју музику слушају, да ли су похађали музичку школу или неку музичку секцију, као и да ли свирају неки инструмент. Потом су ученици тестирани са мелоритмичким мотивима и фразама. Резултати истраживања су показали да ученици у великој мјери могу вокално да репродукују лакше мелоритмичке мотиве, док је код мелоритмичких фраза тај проценат нешто мањи. Генерални закључак је да ученици IV и V разреда имају задовољавајући ниво вокалне репродукције, с обзиром на то да су у свом напретку из музичке културе ослоњени само на своје учитеље и наставнике који воде секције.