АНГАЖОВАНОСТ УЧЕНИКА НА ЧАСУ ФИЗИЧКОГ ВАСПИТАЊА У ЗАВИСНОСТИ ОД НАСТАВНИХ САДРЖАЈА
DOI:
https://doi.org/10.7251/BMC2213010MAbstract
Истраживање је реализовано са циљем утврђивања ефективног радног времена ученика, током реализације различитих тематских наставних садржаја (спортске игре, атлетика, гимнастика, ритмичка гимнастика и плес), на часовима физичког васпитања. За потребе истраживања одабрано је 6 ученика седмог разреда (3 дечака и 3 девојчице) О.Ш. „Анте Богићевић” из Лознице. Као критеријуми за одабир узорка испитаника узети су хронолошка доб, здравствено стање, редовна присутност и активност ученика на часу физичког васпитања. За потребе студије која је трајала 12 наставних часова (тип часа: обучавање), конструисан је анкетни листић нестандардизованог типа. Резултати истраживања упућују на чињеницу да ученици доминирају у садржајима који се односе на спортске игре (одбојку), атлетику вежбе на справама и тлу, док се ученице више ангажују на часовима ритмичке гимнастике и плеса. Ово истраживање је доказало већу заинтересованост ученика седмог разреда мушког пола ка спортовима типа снаге (вежбе на справама и тлу, атлетика) и спортским играма са лоптом (одбојка), а девојчица ка уметничком делу, вежбама са реквизитима и вежбама уз музику, као и плесу. Истраживање може да допринесе адекватнијем избору наставних садржаја и наставних јединица у раду са децом старијег основношколског узраста и да да смернице наставницима физичког васпитања у раду са овом популацијом ученика.