ДЈЕЧИЈИ МУЗИЧКИ ИНСТРУМЕНТИ

Authors

  • Милица Стојанчевић
  • Јелена Дамјановић

DOI:

https://doi.org/10.7251/BMC2213029S

Abstract

Музичко васпитање и образовање је важно од најранијег узраста сваког дјетета. Музика је битан фактора развоја, кроз њу дјеца исказују своја осјећања, емоције, буди жељу да се музички истакну. Правилним музичким активностима, код дјеце се развија љубав према умјетности, према ономе што је лијепо, добро, музичком стваралаштву. Дјеца обављају разне активности у настави музичке културе у основим школама: уче се свирања на музичким инструментима, пјевању пјесама, свирању у дјечијим оркестрима и пјевању у хоровима. Циљ овог научног рада јесте да се види који су то најпопуларнији дјечији музички инструменти и како се они примјењују у свирању одређених дјечијих пјесама. Према Карлу Орфу и његовом дјелу „Дјело за школе“, свирање на дјечијим инструментима је од изузетне важности, чему је он и посветио пажњу. Он је сматрао да сва дјеца треба да се укључе у свирање дјечијим инструментима, односно у извођење музике. Због тога је осмишљен такозвани Орфов инструментаријум.

Истраживање је спроведено у Основној школи „Јован Дучић“ у Бијељини, гдје су испитиване способности свирања дјечијих пјесама на инструментима за четврти разред.

Циљ истраживања је да се провјери свирање на инструмената код ученика четвртог разреда.

Downloads

Published

2023-06-17