КАКО СЕ СТУДЕНТИ УЧИТЕЉСКОГ ПРОГРАМА ОДНОСЕ ПРЕМА МАТЕМАТИЧКОМ ДОКАЗУ И МАТЕМАТИЧКОЈ АРГУМЕНТАЦИЈИ (ЛИЧНЕ ОПСЕРВАЦИЈЕ)

Authors

  • Даниел Романo

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1301046P

Abstract

У овој презентацији ријеч је о општем теоријском погледу на
математички доказ. Понуђена је једна анализа директног и индиректног доказа која
нам омогућава да сагледамо студентско поимање ове врсте доказа. Анализа се
ослања на теоријскe конструктe 'когнитивно јединство' и 'мета-когнитицно
јединство' организацијских, когнитивних и метакогнитивних фактора у процесу
конструисања прихватљивог доказа. Сем тога, у циљу дубљег разумијевања
успостављена је корелација са тeлеолошким, епистемиолошким и комуникативним
аспектима. У овом моделу, процес доказовања се може описати посредством
'ограничења епистемиолошке важности', 'ефикасности у вези са постизањем циља'
и 'комуникацијом у складу са заједнички прихваћеним правилима'.

Published

2018-12-27