ПЛАНИРАЊЕ И ПРОГРАМИРАЊЕ РАДА У ОДЈЕЉЕЊИМА ИНТЕГРИСАНИХ РАЗРЕДА

Authors

  • Мирко Бањац

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1301072B

Abstract

Интелектуалне и психофизичке карактеристике дјеце млађег
школског узраста основне школе, као и њихове сазнајне могућности, су један од
основних разлога за интегративни приступ планирању, програмирању и реализацији
садржаја наставе на овом узрасту. У актуелном васпитно-образовном раду твз.
комбинованих одјељења само се формално ради о одјељењу, а у суштини се ради о
раду са посебним разредним групама ученика које су смјештене у једну учионицу. У
раду се нуде могућности које су усмјерене на животне предности рада у одјељењу
интегрисаних разреда. У школу се не иде, у школи се живи, а живот не познаје
фрагментарне и исцјепкане садржаје, живот је саткан од различитих видова
интеграција и то интеграција као предности. За очекивање је да ће изучавање,
учење и усвајање садржаја, предмета и појава непосредне стварности као цјелине, и
међусобно повезаних цјелина, у одјељењима интегрисаних разреда, резултовати
бољим исходима рада и учења. Умјесто досадашњих издиференцираних наставних
предмета, интегрисани наставни план и програм треба бити организован по
васпитно-образовним подручјима у која су уграђени предметни садржаји, а
планирање и програмирање за рад у одјељењима интегрисаних разреда треба
изводити на начин да се повезују садржаји учења разреда који чине одјељење
интегрисаних разреда. Повезивање не треба чинити по сваку цијену, јер се сви
садржаји учења не могу повезати, нити је то потребно.Садржаје треба повезати
на предметном нивоу кад год је то могуће. Садржаје на предметним нивоима
интегрисаних разреда који се не могу међусобно повезати треба реализовати
појединачним изучавањем и проучавањем, или их повезивати на нивоу наставног
подручја.У раду се нуде схематски прикази могућег приступа планирању и
програмирању рада у одјељењу интегрисаних разреда.

Published

2018-12-27