ИНТЕРДИСЦИПЛИНАРНИ ПРОБЛЕМСКИ ПРИСТУП ОБРАДИ МАТЕМАТИЧКИХ САДРЖАЈА У МЛАЂИМ РАЗРЕДИМА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ

Authors

  • Драгица Милинковић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1301124M

Abstract

У трагању за савременијим и ефикаснијим моделима наставе у
млађим разредима основне школе, теоретичари и практичари у посљедње вријеме
посебан значај дају интегративном приступу програмским садржајима с обзиром на
интердисциплинарни аспект у проблемима из свакодневног живота који се на том
узрасту разматрају.Такав приступ почетној настави математике, и уопште
разредној настави, у складу је са савременим тенденцијама које теже остваривању
свеобухватног, многостраног и цјеловитог приступа учењу и у први план стављају
повезивање и истовремено реализовање математичких садржаја са блиским,
сродним дијеловима садржаја осталих наставних предмета, уз прецизно
диференцирање посебних задатака који се конкретним математичким садржајем
желе остварити. Овим моделом савремене разредне наставе потенцира се
проблемски приступ, који упућује да се у реализацији почетне наставе математике
више оријентишемо на животне ситуације ученика, да их обликујемо у проблемске
задатке, који ће се рјешавати из различитих перспектива и на различите
начине.Ефекти интердисциплинарног приступа леже у изградњи цјеловитог
система знања, у промјени улоге учесника у васпитно-образовном процесу у коме
ученици, умјесто учења апстрактних, недовољно разумљивих програмских садржаја,
задржавају креативну позицију у процесу стицања знања, који се најчешће одвија
кроз причу, игру и истраживачке активности.На тај начин се дјеци омогућава
смислено, развоју прилагођено, искуствено, аутентично и животно учење, које
отвара могућности за обједињавање ученичких знања, вјештина и навика у
јединствену интердисциплинарну цјелину која је у процесу сталне трансформације.У
овом раду, уз теоријски приступ, дајемо један од могућих модела интегративне
обраде математичких садржаја у другом разреду основне школе.

Published

2018-12-27