СТАВОВИ И МИШЉЕЊА ПРОСВЈЕТНИХ РАДНИКА О ПРИМЈЕНИ ОБРАЗОВНОГ РАЧУНАРСКОГ СОФТВЕРА У НАСТАВИ ПРИРОДЕ И ДРУШТВА

Authors

  • Драгана Радивојевић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1301138P

Abstract

Образовни рачунарски софтвер (ОРС) као модел активног
учења веома је успјешан вид диференцијације и индивидуализације наставе природе и
друштва. У раду су представљени резултати истраживања које је имало за циљ да
се испитају ставови и мишљења просвјетних радника о примјени ОРС-а у настави
природе и друштва, оспособљености учитеља за њихову примјену и тешкоћама које
ометају његово спровођење као модела активног учења и успјешне
индивидуализације наставе природе и друштва, односно да се сагледа тренутно
стање, на основу ког би се могли дефинисати даљи кораци за њено унапређење.
Анкетирано је 130 просвјетних радника (професора разредне наставе, наставника
разредне наставе и учитеља), а резултати истраживања показују да просвјетни
радници ријетко примјењују ОРС у настави природе и друштва, иако такав рад
утиче на квалитет рада и мотивацију ученика. Разлоге оваквог стања налазимо у
чињеници да су школе недовољно опремљене техничким средствима (посебно
готовим ОРС-има), али и у недовољном предзнању и искуству просвјетних радника
за планирање, организовање и реализацију овакве врсте наставе.

Published

2018-12-27