УТИЦАЈ ПРИМЈЕНЕ НОВИХ МОДЕЛА ОБРАДЕ ИСТОРИЈСКИХ САДРЖАЈА НА УСПЈЕХ УЧЕНИКА У НАСТАВИ ПОЗНАВАЊА ДРУШТВА

Authors

  • Стево Пашалић
  • Лидија Гочевић
  • Бојан Ковачевић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1301174P

Abstract

Историјски садржаји програма Познавањa друштва веома су
специфични и за ученике тешки и апстрактни. Да би их ученици успјешно усвaјaли,
потребно је овладати основним историјским појмовима који се формирају у
сложеним процесима логичког мишљења, док су когнитивне способности ученика у
нижим разредима основне школе још увијек већим дијелом ослоњенe на емпирију.
Због тога је потребно уважити специфичности историјских садржаја и
иновацијама у дидактичко-методичком обликовању наставе превазићи потешкоће
изражене у поимању времена, разумијевању историјских датума и усвајању
основних историјских појмова. У раду су приказани резултати експерименталног
истраживања у коме је испитиван утицај примјене нових модела у обради наставне
теме Прошлост, у V разреду. Циљ је утврђивање ефеката наставе моделоване на
проблемско-истраживачком приступу, структурисању садржаја у визуелној форми,
интеграцији практичних активности и методи игре, у односу на традиционалну
наставу. Испитивање утицаја ових наставних модела на успjешност у усвајању
градива о далекој прошлости извршено је примjеном експерименталне методе, на
узорку од 228 ученика. Истраживање је спроведено у основним школама „Свети
Сава“ Зворник и „Десанка Максимовић“ Челопек. Резултати показују да модели у
поређењу са класичном наставом омогућују већи успjех ученика у знању о далекој
прошлости, што указује на њихову ефикасност у обради историјских садржаја.

Published

2018-12-27