УПОРЕДНА АНАЛИЗА НАСТАВЕ ИНФОРМАТИКЕ ПРЕМА ЈАПАНСКОМ НАСТАВНОМ ПРОГРАМУ И НАСТАВНОМ ПРОГРАМУ У РЕПУБЛИЦИ СРПСКОЈ

Authors

  • Оливера Стевановић
  • Владо Симеуновић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1301245C

Abstract

Убрзани развој рачунарства и информатике долази као
последица експоненцијалног развоја хардвера и софтвера, те раста опште
доступности приступа Интернету. Развојем рачунарства и информатике убрзано
се мијења друштвена структура и друштвене функције. Без обзира на степен
развоја технолошке инфраструктуре и доступност исте, појединац неће бити у
прилици да искористи тај потенцијал ако није у стању да користи информатичке
уређаје, а то захтијева извјестан ниво информатичког образовања. Предвиђања
стручњака говоре да ће потреба за оваквим видом образовања додатно расти и
захватити све шире сегменте друштва. Свјесни важности образовања из ове
области, многе земље су припремиле стандарде према којима настоје да дефинишу
наставне планове и програме из области рачунарства и информатике. С обзиром да
живимо у информацијско-комуникацијском друштву, у којем главну улогу данас
имају информације, системи мобилних комуникација и Интернет, логично је да је
основа наставних планова и програма у већини земаља базирана на информацијама,
коришћењу Интернета и апликативног софтвера. Овај рад је посвећен
компаративном истраживању компатибилности наставних програма у гимназијама
из информатике у Републици Српској и Јапану. Циљ нам је био да прикажемо
могућности трансфера знања из једног васпитно – образовног система у други.

Published

2018-12-27