ЛУДИЗАМ КАО ЕЛЕМЕНАТ ТУМАЧЕЊА КЊИЖЕВНОСТИ ЗА ДЈЕЦУ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1301295IAbstract
Игра, као најчећа манифестација лудизма у књижевним дјелима
за дјецу,има више функција међу којима су посебно важне естетска и забављачка,
али и сазнајна, терапеуска и прагматичка – придобијања дјетета као читаоца и
мотивисање за могућа будућа читања. Игра као елеменат књижевности за дјецу
присутна је како у дјелима народне књижевности, тако у модерним дјелима која
уважавају рецепцијске потребе дјетета. Текстови књижевности за дјецу чешће су
у својој суштинској димензији лудички него текстови за одрасле баш као што је игра
у животу дјетета више и транспарентније присутна него у животу одраслих.
Имајући у виду важност игре у животу човјека, а посебно дјетета, у нашем раду
анализирамо колико су лудички садржаји, чија је најчешћа манифестација игра,
присутни у читанци и лектири за други разред основне школе у Републици Српској и
како се лудичко као елеменат може успјешно користити у тумачењу књижевних
дјела за дјецу на овом узрасту.