ЗАДАЦИ У УЏБЕНИЦИМА МАТЕМАТИКЕ У ФУНКЦИЈИ ПРОБЛЕМСКЕ НАСТАВЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NS1601141MAbstract
Задаци се могу сматрати основним елементом уџбеника
математике, јер имају вишеструке функције у настави од усвајања, вјежбања,
систематизације до провјере знања. Сви циљеви и задаци наставе математике
остварују се путем задатака. Поред тога, методичка вриједност задатака огледа
се у подстицању одређених облика учења и начина долажења до сазнања код
ученика. У овом раду циљ нам је био да испитамо заступљеност задатака у
уџбеницима математике који имају потенцијал да изазову проблемску ситуацију и
тиме допринесу учењу путем рјешавања проблема. Теоријским разматрањем
релевантне литературе одређена је категоризација задатака са тог аспекта и
испитана њихова заступљеност у уџбеницима. Према резултатима нашег
истраживања у уџбеницима математике сваки трећи задатак има потенцијал да
изазове проблемску ситуацију. Препознавање таквих задатака од стране
наставника и адекватно вођење ученика може допринијети учењу путем рјешавања
проблема и реализацији проблемске наставе у почетној настави математике.