ПЕДАГОШКО ОБРАЗОВАЊЕ РОДИТЕЉА У ФУНКЦИЈИ УНАПРЕЂИВАЊА ПАРТНЕРСТВА ПРЕДШКОЛСКЕ УСТАНОВЕ И ПОРОДИЦЕ

Authors

  • Даница Мојић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NS1601187M

Abstract

Савремена породица суочена је са бројним изазовима, који се,
између осталог, огледају и у битно другачијим условима за раст и развој дјеце.
Предшколска установа, као допуна породичном васпитању, морала би „одговорити
задатку” и активно радити на унапређивању партнерства са породицом,
утемељеном на међусобном поштовању, обостраној информисаности и заједничком
интересу – развоју дјетета у његовом пуном потенцијалу.
Уз осврт на сарадњу са породицом у протеклим деценијама, аутор се бави
педагошким образовањем родитеља као, у савременим животним условима,
најбитнијим сегментом партнерства породице и предшколске установе. Улога
васпитача, стручне службе и менаџмента вртића је кључна, нарочито приликом
планирања и програмирања партнерства. У раду је посебно наглашена потреба за
добро осмишљеним програмом педагошког образовања родитеља, заснованом на
достигнућима савремене науке – педагогије, психологије и неуронаука.

Published

2019-03-04