ГЕОГРАФСКИ САДРЖАЈИ У ФУНКЦИЈИ ОБРАЗОВАЊА У МЛАЂИМ РАЗРЕДИМА ОСНОВНЕ ШКОЛЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NS1601204MAbstract
Географски садржаји у млађим разредима основне школе су
врло често занимљиви и апстрактни, али и врло често доводе до проблема у
усвајању мноштва информација што је за дјечије поимање простора и свијета
веома конфузно. Да би ученици успјешно усвојили ове садржаје, морају претходно
овладати основним географским појмовима који апстракцију своде на ниво
опипљивости што им омогућава примјену истраживачког и креативног учења у
конкретним животним ситуацијама.
Циљ истраживања је анализирање наставног плана и програма како би се
утврдили географски садржаји и њихова класификација у млађим разредима основне
школе и одредили њихову заступљеност у формирању географског логичког
мишљења код ученика.
Основна хипотеза рада базира се на претпоставци да ће наставни план и
програм за основно васпитање и образовање у Републици Српској у млађим
разредима основне школе, бити обогаћен садржајима географског карактера и да
ће релевантни уџбеници одговорити захтјевима истог.
Хронолошки гледано од првог до петог разреда основне школе обухватили
смо више наставних предмета као узорак истраживања а то су: Моја околина у
првом, Природа и друштво у другом, трећем, и четвртом разреду и Познавање
природе и Познавање друштва у петом разреду.