ПРОЈЕКТНО-ИСТРАЖИВАЧКО УЧЕЊЕ ЛИКОВНИХ КОМПЕТЕНЦИЈА У ВАНШКОЛСКИМ И ВАННАСТАВНИМ АКТИВНОСТИМА

Authors

  • Мирослав Дрљача

DOI:

https://doi.org/10.7251/NS1601311D

Abstract

У акцијском истраживању под називом „Седмица боја”
учествовали су ученици Гимназије „Петар Кочић” у Новом Граду и Гимназије
„Свети Сава” у Приједору, са циљем да личним искуством упознају боје, њихово
значење, те психолошко дјеловање на појединца и околину. На тај начин ученици
коригују туђе и властите предрасуде о бојама и повезују их са животним
искуством. Сваки учесник је водио истраживачки дневник у који је записивао
искуства током протеклог дана. Комбиновано је више метода рада попут методе
сарадничког тимског рада, методе подстицања групе, методе усмјерене на
дјеловање те пројектне методе рјешавања проблема. Закључци се своде на
недовољно познавање боја, али и неспремност и затвореност околине да прихвати
различитост и промјене. Истраживање је показало слику друштва, али и појединца
као његовог дијела. Школа треба да буде свјесна да је њен задатак развијање
мишљења код младог човјека и да га само на такав начин може припремити за
будући живот.

Published

2019-03-04