ОСОБИНЕ ЛИЧНОСТИ КАО ПРЕДИКТОРИ ЗАДОВОЉСТВА ПОСЛОМ ЗАПОСЛЕНИХ У ОСНОВНОМ ОБРАЗОВАЊУ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NS1601349KAbstract
Циљ овог истраживања је да се утврди које димензије из
модела Big five представљају значајне предикторе задовољства послом запослених у
основном образовању, које је испитивано MSQ упитником. Узорак је чинило 350
учитеља, наставника и директора из основних школа града Лознице (70% женских
испитаника). Укључене су и категоријалне варијабле: пол, радно место и радни
стаж. Примењена је хијерархијска мултипли регресиона анализа где категоријалне
варијабле чине први, а димензије личности други блок предиктора. Резултати
показују да категоријалне варијабле објашњавају 7% варијабилитета интринзичког
задовољства послом, а особине личности 14%. Парцијални доприноси пола и стажа
су значајни, као и парцијални доприноси димензија: савесност, екстраверзија и
отвореност ка искуству. Категоријалне варијабле не доприносе разликама у
екстринзичком задовољству послом. Димензије личности објашњавају 11%
варијабилитета екстринзичког задовољства послом. Значајан, али негативан утицај
на екстринзичко задовољство остварују димензије отвореност ка искуству и
пријатност. Резултати истраживања корисни су при селекцији људских ресурса и
избору метода мотивисања запослених.