ВОКАЛНО-ИНСТРУМЕНТАЛНИ АНСАМБЛИ У РАДУ СА ДЈЕЦОМ ПРЕДШКОЛСКОГ И РАНОГ ШКОЛСКОГ УЗРАСТА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NS1601380MAbstract
Циљ спроведеног истраживања је да се утврди ниво активног
учешћа дјевојчица и дјечака предшколског и раног школског узраста у вокално-
инструменталним ансамблима у оквиру музичке активности и наставе музичке
културе. Узорак истраживања чинило је 100 испитаника предшколског узраста ( 50
дјевојчица и 50 дјечака) који су у тренутку мјерења имали 5–6 година и 100
испитаника раног школског узраста (51 дјевојчица и 49 дјечака) који су у тренутку
мјерења похађали 2. разред основне школе у Бијељини. Основни циљ овог
истраживања је да се сагледа заступљеност вокално-инструменталних ансамбала
и ниво знања у односу на пол. Мјерењем је обухваћено вокално извођење пјесама и
прецизност свирања на ритмичким инструментима. Добијени резултати показују
да постоје статистички значајне разлике у исказаним способностима вокално-
инструменталног извођења музике између испитаника предшколског узраста
(дјевојчица и дјечака) и испитаника 2. разреда основне школе (дјевојчица и дјечака).
Констатује се да на бази резултата х2 теста постоје разлике у исказаним
способностима вокално-инструменталног извођења музике у односу на пол, између
испитаника предшколског узраста и ученика 2. разреда основне школе.