НАРОДНА ПЈЕСМА И ЊЕН ЗНАЧАЈ У НАСТАВИ МУЗИЧКЕ КУЛТУРЕ У РАЗРЕДНОЈ НАСТАВИ

Authors

  • Гордана Спасојевић-Стојановић
  • Десанка Тракиловић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NS1601391S

Abstract

У раду се истиче значај народних пјесама и игара у настави
музичке културе и разматра њихова улога у музичкoм развоју ученика са разних
аспеката.
Културна традиција на просторима Босне и Херцеговине и Републике
Српске изњедрила је велики број народних пјесама и игара. Богатство мелодија и
ритмова, покрета и корака изграђују однос према сопственој и туђој културној
баштини. Народни напјеви (пјесме) имају своје језичке (садржајне), мелодијске и
ритмичке специфичности, које носе карактеристике музике народа из кога су
потекли. Народна пјесма је опстала и доживјела потврду пролазећи кроз многе
генерације, чиме је постала дио наслеђа народа одређеног географског подручја.
Методичким разматрањем и актуализацијом народних пјесама и игара
доприноси се афирмацији улоге традиционалне народне музике у организованом
систему музичке наставе. Задаци сваке музичке наставе су музичко описмењавање
ученика и подстицање развоја музичких способности. Дугогодишњим умјетничким
и истраживачким радом истакнути музички педагози дошли су до сазнања да је
примјена народне пјесме и игре најприроднији пут у почетној поставци музичке
писмености.
Рад на музичком развоју ученика мора се ослањати на коријене народног
пјевања, због чега и полазиште музичког описмењавања мора бити на народним
тоналним основама (ритмичким и мелодијским).

Published

2019-03-04