SPONZORSTVO U SPORTU
DOI:
https://doi.org/10.7251/SIZ2301030GAbstract
Sponzorstvo kao oblik propagande i direktan način komuniciranja kompanije sa svojom ciljnom grupom potrošača predstavlja značajan deo savremenih marketing strategija tržišnih aktera. Da bi neka kompanija zabeležila značajan uspeh na svakom, globalnom, regionalnom, nacionalnom, pa čak i lokalnom tržištu, potrebno je da se razlikuje od konkurenata, stvara konkurentnu prednost, uliva iskrenost i poverenje kod kupaca i poseduje određenu dozu ekskluzivnosti. Sponzorstvo čini jedan od najjednostavnijih oblika marketing odnosa za ostvarivanje programa, ciljeva i predstavlja najznačajniji izvor finansijskih sredstava kako za mnoge vlasnike sportskih klubova, tako i za organizatore sportskih događaja i sportiste. Klasična propaganda (advertajzing), već zastarelim i neefikasnim metodama to zasigurno ne može ostvariti. Taj vid komuniciranja se sve više pokazuje kao nedovoljno efikasan zbog svoje agresivnosti, neubedljivosti i indirektnog odnosa sa potencijalnim potrošačima. U ovom radu su predstavljeni tipovi i primeri sponzorstva u sportskoj industriji, kao način na koji direktan kontakt sa ciljnom tržišnom grupom, ekskluzivnost i povezivanje u javnosti sa sponzorisanom aktivnošću, uliva sigurnost i poverenje kod potrošača. Uspeh je skoro zagarantovan, pogotovo ako i sponzorisani događaj, organizacija ili pojedinac ostvare zapažene rezultate.