EFKTI PROPRIOCEPTIVNOG TRENINGA NA BRZINU USVAJANJA GIMNASTIČKIH ELEMENATA KOD DJECE OSNOVNOŠKOLSKOG UZRASTA

Authors

  • Dimitrije Prodić Osnovna Škola „dr Aleš Bebler“, Primož Hrvatini, Republika Slovenija
  • Snežana Bijelić Fakultet Fizičkog Vaspitanja i Sporta, Univerzitet u Banjoj Luci, BiH
  • Saša Jovanović Fakultet Fizičkog Vaspitanja i Sporta, Univerzitet u Banjoj Luci, BiH
  • Dalibor Fulurija Fakultet Fizičkog Vaspitanja i Sporta, Univerzitet u Istočnom Sarajevu, BIH

DOI:

https://doi.org/10.7251/SIZ2401139P

Abstract

Istraživanje je proučavalo uticaj eksperimentalnog proprioceptivnog treninga na brzinu usvajanja odabranih gimnastičkih elemenata na gredi kod učenika osnovne škole. Rezultati su pokazali da je eksperimentalni tretman imao pozitivan učinak na brže savladavanje tehničkih elemenata gimnastičkog višeboja na gredi. T-test i Wilcoksonov test su potvrdili statistički značajnu razliku između eksperimentalne i kontrolne grupe na nivou značajnosti od 0,01. Eksperimentalni tretman je imao statistički značajan uticaj na brzinu usvajanja gimnastičkih elemenata izvedenih u dinamičkoj ravnoteži, poput različitih vrsta okreta. S druge strane, nije ostvario statistički značajan uticaj na brzinu usvajanja statičkih elemenata poput prednje vage i visokog prednoženja, koji su se pokazali jednostavnijima za savladavanje. Istraživanje zaključuje da se ovako konstruiran eksperimentalni proprioceptivni trening može ponuditi kao efikasno trenažno sredstvo u radu s djecom osnovnoškolskog uzrasta, te da će ostvariti pozitivne uticaje na brzinu usvajanja gimnastičkih elemenata i motoričku sposobnost ravnoteže. Preporučuje se i duži period primjene tretmana za postizanje još snažnijeg uticaja.

Downloads

Published

2025-02-22