OPRAVDANOST FINANSIRANJA REKREACIJE U TURIZMU
DOI:
https://doi.org/10.7251/SIZ0215019MAbstract
Pojam rekreacija dolazi od latinske rijeci recreo, recreare, pri cemu možemo razlikovati
prefiks re koji znaci ,,ponovno“, a creare znaci ,,oblikovati, stvoriti, regenerisati.“ Antropološki
smisao ove formulacije daje nam smislenu definiciju koja znaci obnoviti, osposobiti,
odmoriti, revitalizovati, regenerisati. Turizam je skup privrednih i neprivrednih odnosa i pojava
koji proizilazi iz putovanja i boravka izvan domicila, te potrošnja sredstava ostvarenih u
pravilu u mjestu stalnog boravka. U Bosni i Hercegovini turizam je dobio znacajnu privrednu i
razvojnu ulogu kandidovanjem Sarajeva za organizaciju XIV Zimskih olimpijskih igara 1984.
godine. Priprema i organizacija igara generisala je veliki broj radnih mjesta. Samo u ugostiteljstvu
i turizmu broj zaposlenih u 1984. u odnosu na 1983. povecao se 17,7%.
Prije nepunih pedeset godina u svijetu je registrovano 25 miliona inostranih turistickih
dolazaka, a 1965. godine 114 miliona, a u 1970. godini u medunarodnim turistickim kretanjima
zabilježeno je 116 miliona ljudi. Prema podacima svjetske turisticke organizacije
(UNWTO) u 1996. godini u medunarodnom turistickom prometu zabilježeno je 594 miliona
turista a ostvaren je devizni priliv od 423 milijarde dolara. Tokom posljednje dvije decenije,
turizam pokazuje znacajan rast i postaje 'globalni fenomen' sa sve vecim udjelom u svjetskoj
ekonomiji. Do sada je UNWTO objavila podatke za 2014. godinu u kojoj je registrovano
1.135 miliona inostranih turista, što predstavlja rast od 4,4% u odnosu na 2013. godinu.
Takode, rast je ostvaren i u ukupnom prihodu od turizma od 3,7%, te on u 2014. godini iznosi
1.245 milijardi dolara (937 milijardi evra), a ako se ovom iznosu dodaju prihodi za usluge
medunarodnog transporta dolazimo do iznosa od 1,5 triliona dolara, tj. prosjecno 4 milijarde
dolara na dan.
Glavna hipoteza u ovom radu je da turizam i rekreacija u turizmu mogu znacajno
doprinijeti ukupnom ekonomskom razvoju, životnom standardu i blagostanju, ako se država
pozicionira kao kvalitetna i privlacna turisticka destinacija.