EFEKTI PROGRAMIRANE NASTAVE FIZIČKOG VASPITANJA NA RAZVOJ ANTROPOLOŠKIH OBILJEŽJA ŠKOLSKE DJECE
DOI:
https://doi.org/10.7251/SIZ0117077PAbstract
Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 106 učenika od toga 48 dječaka i 58 djevojčica
starosti 11 i 12 godina, koji su pohađali šesti razred Osnovne škole „Pale“ Pale. Uzorak je podjeljen
na eksperimentalnu (45) i kontrolnu grupu (61). Problem istraživanja se odnosio na utvrđivanje
efekata programiranog fizičkog vježbanja u morfološkim karakteristikama i motoričkim
sposobnostima, a predmet istraživanja predstavljale su: longitudinalna dimenzionalnost skeleta,
volumen i masa tijela, potkožno masno tkivo, opšta ravnoteža, segmentarna brzina, fleksibilnost,
eksplozivna snaga ruku i ramenog pojasa i agilnost. Primarni cilj istraživanja bio je utvrditi razlike u
morfološkim karakteristikama i motoričkim sposobnostima posle primjenjenog programa motoričkog
vježbanja kod djece šestog razreda osnovne škole. Rezultati istraživanja ukazuju da je program
dodatnog fizičkog vježbanja u eksperimentalnoj grupi prouzrokovao smanjenje vrednosti ukupne
tjelesne mase i opravdao primjenu eksperimentalnog faktora kada su u pitanju morfološke
karakteristike, kao i veći nivo prisustva repetitivne snage, brzine trčanja i donekle koordinacije
kretanja kod eksperimentalne grupe u odnosu na kontrolnu na finalnom mjerenju.