DOMETI I OGRANIČENJA RAZREDNO – ČASOVNOG SISTEMA JANA AMOSA KOMENSKOG
DOI:
https://doi.org/10.7251/ZND2106354MKeywords:
nastava, didaktika, učenik, nastavnik, razredno –časovni sistemAbstract
Razdoblje u periodu XVII i XVIII vijeka karakterišu različiti pogledi po pitanju obrazovanja, nastave i škole uopšte. U tom periodu dolazi do raspada feudalne klase i nastupa buržuazijska epoha. Kako u društvu uopše, tako i školstvu dolazi do naglih promjena i preokreta kada je u pitanju položaj i funkcija škole, nastave, učenika i nastavnika. Ovaj period je značajan za razvoj škole i školskog sistema prije svega, zbog u to vrijeme revolucionarnog koncepta razredno – časovnog sistema koji osmišljava i uvodi češki prosvetitelj Jan Amos Komenski. U ovom radu govorićemo o samoj ideji i konceptu obrazovanja djece koju je razvio ovaj prosvetitelj, ali i određenim ograničenjima koja se u to vrijeme nisu mogla prevazići. Ovakav koncept ostavio je dubok trag u razvoju nastave i didaktike.