Bolničke infekcije - znanja, stavovi i informisanost učenika i studenata zdravstvenog smjera
DOI:
https://doi.org/10.7251/BII1701063KAbstract
Uvod. Intrahospitalna infekcija (IHI) je svaka infekcija koja je nastala kod bolesnika,
osoblja, učenika ili studenata u bolnici ili u nekoj drugoj zdravstvenoj
ustanovi, a koja nije bila prisutna, niti je bolesnik bio u inkubaciji na prijemu.
Cilj rada je bio da se procijeni i uporedi znanje studenata zdravstvene njege
i učenika srednje medicinske škole o IHI.
Metode. Studija presjeka je sprovedena u decembru 2015. godine anonimnim
upitnikom koji je sadržao 21 pitanje. Ispitana su 72 učenika 3. i 4. razreda
Medicinske škole u Foči i 43 studenta 3. i 4. godine Medicinskog fakulteta u
Foči, odsjek za Zdravstvenu njegu, koji su na dan anketiranja prisustvovali
nastavi.
Rezultati. Definiciju IHI znalo je 12,5% anketiranih učenika, a 79,1% studenata
(p<0,001). Većina anketiranih učenika i studenata je poznavala rezervoare
IHI (73,6% vs. 93%; p=0,061), ali je manji procenat učenika nego studenata
znao posljedice IHI (50% vs. 81,4%; p=0,006). Studenti (93%) bolje poznaju
mjere prevencije IHI od učenika (75%) (p=0,225). Statistički značajna razlika
između učenika i studenata postoji u sprovođenju mjera predostrožnosti
tokom vježbi (84,72% vs. 58,14; p=0,003) ali se grupe neznačajno razlikuju u
znanju o značaju upotrebe rukavica. Veći procenat studenata od učenika je
imao predavanja o IHI (95,35% vs. 44%; p< 0,001).
Zaključak. Veći procenat studenata zdravstvene njege zna definiciju i posljedice
IHI u odnosu na učenike medicinske škole, dok je poznavanja mjera prevencije
podjednako, kao i sprovođenju mjera predostrožnosti prilikom izvođenja
vježbi.