Motivacija za učenje u zavisnosti od pola i uzrasta učenika
DOI:
https://doi.org/10.7251/BII1701069PAbstract
Uvod. Za svako učenje, pa i školsko, motivacija je sastavni i neophodni činilac.
Od nje zavisi koliko će se učenici posvetiti učenju, odnosno kakve će rezultate
postići. U ovom empirijskom radu ispitali smo koliko motivacija za učenje
kod učenika zavisi od njihovog pola i uzrasta
Metode. Istraživanje je obuhvatilo 611 učenika završnih razreda osnovnih
škola iz Sarajevsko-romanijske regije, od toga 315 učenika muškog pola.
Koristili smo metodu empirijskog neeksperimentalnog istraživanja (servej
metod), tehnike skaliranja i anketiranja, i instrumente upitnik za ispitivanje
socio-demografskih karakteristika (pol, uzrast), i skalu za mjerenje motivacije
za učenje konstruisanu za potrebe ovog istraživanja.
Rezultati. Analiza rezultata je pokazala da ne postoji statistički značajna
razlika u motivaciji za učenje u zavisnosti od pola učenika: aritmetička
sredina skorova učenika ženskog pola iznosila je 14,07, a muškog 14,46
(p=0,071). Postoji statistički značajna razlika u motivaciji za učenje između
učenika sedmog razreda i učenika devetog razreda (p= 0,005), a ne postoji
razlika između učenika sedmog i osmog razreda (p=0,354), i učenika osmog
i devetog razreda (p=0,065). To pokazuje da motivacija za učenje zavisi od
uzrasta učenika: učenici nižih razreda osnovne škole pokazuju veću motivaciju
za učenje od učenika viših razreda osnovne škole.
Zaključak. Na osnovu dobijenih rezultata zaključili smo da motivacija za
učenje učenika osnovne škole ne zavisi od pola ali zavisi od uzrasta učenika.