OBRAZOVANJE UNIVERZALNO LJUDSKO PRAVO IZ UGLA PRAVNIH NAUKA
DOI:
https://doi.org/10.7251/ZCMZ0123512JAbstract
Ĉlanak se bavi nekim osnovnim dilemama i pitanjima koja propisuju ĉl.25 i 26. Univerzalne deklaracije o ljudskim pravima. Kako se provode ova prava na nacionalnom i svjetskom nivou. Univerzalna deklaracija razmatra izmeĊu ostalog, dva univerzalna ljudska prava – pravo na zdravlje (ĉl.25), i pravo na obrazovanje (ĉl. 26). Pravo na obrazovanje stavlja akcenat na edukaciju u smislu novijeg i produktivnijeg naĉina obrazovanja i dobivanja znanja, da svako ima pravo na obrazovanje a da obrazovanje bude besplatno bar u srednjim, osnovnim i niţim školama. Kako se u novije vrijeme razvija nauka, tehnika i elektronika, IT-i, obrazovanje treba da bude dostupno svim generacijskim nivoima, prema njihovim sposobnostima u smislu razvijanja ljudske liĉnosti kroz poštivanje ljudskih prava i osnovnih sloboda. Obrazovanjem se stiĉe znanje kojim se unaprjeĊuje meĊusobno razumijevanje i druge karakterne osobine-crte liĉnosti ĉime se utemeljuje prijateljstvo meĊu svim narodima, rasama i vjerskim grupacijama, a kroz to i poslovnost i djelatnost Ujedinjenih nacija za odrţavanje mira. Vaţno je prouĉiti i praktiĉno provjeriti koje edukativne i obrazovne inovacije, sa aspekta nauke, tehnike i elektronike, IT-i, zasluţuju ove i buduće generacije. Prouĉiti koji su to pravni aspekti i obrazovno dualni principi koji osiguravaju provoĊenje ovih univerzalnih prava društva. Na taj naĉin se kod studenata razvijaju dualne sposobnosti za teorijsku i struĉnu analizu pojmova i instituta koji se odnose na vrste i stadije kriviĉnog postupka. Teorija i praksa u dualnom smislu daju veliki doprinos nauci i praksi kriviĉnog materijalnog, procesnog i izvršnog prava i kriminalistike, kroz implementaciju pripremljene i provedene pravne klinike.