PREVENCIJA VRŠNJAČKOG NASILJA U SREDNJOJ ŠKOLI
DOI:
https://doi.org/10.7251/ZCMZ0124554MKeywords:
vršnjačko nasilje, formalno i neformalno nasilje, eksperimentalno akciono istraživanjeAbstract
Savremeno doba sa sobom nosi nove pojavne oblike nasilja, koji zbog svoje kompleksnost
zahtijevaju i kompleksniju metodologiju proučavanja. Načini ispoljavanja vršnjačkog nasilja su
takođe raznovrsniji, od prijetnji, ucjena, fizičkih obračuna, pa do u posljednje vrijeme sve učestalije,
upotrebe savremenih uređaja u svrhu nasilja (lažni profili, jednokratne mobilne kartice, video zapisi
itd). Cilj rada je da primjenom posebno koncipiranog i osmišljenog programa, zasnovanog na
iskustvu stečenom dugogodišnjim radom u srednjoj školi, približimo učenicima nove pojavne oblike
vršnjačkog nasilja, te da utičemo na učenike u smislu mijenjanja navika, predrasuda i načina
razmišljanja jedinki obuhvaćenih ovim istraživanjem. Autor rada je na uzorku od 334 učenika srednje
škole sproveo eksperimentalno akciono istraživanje prevencije vršnjačkog nasilja. Elementi
eksperimenta mogu se vidjeti u formiranju i ujednačavanju kontrolne (K) i eksperimentalne (E) grupe,
inicijalnom i finalnom mjerenju, populaciji i uzorku istraživanja, statističkoj obradi podataka, te
metodama i tehnikama primijenjenim tokom istraživanja. Nastojalo se kvantitativno analizirati efekate
pedagoške prevencije vršnjačkog nasilja u školi. Inicijalnim mjerenjem snimljena je situacija o
vršnjačkom nasilju u srednjoj školi, a potom je fokus interesovanja usmjeren na one aspekte
istraživanja koji se odnose na primjenu akcionog istraživanja po fazama. Upoređivanjem inicijalnog i
finalnog mjerenja dobijeni su rezultati koji mogu poslužiti kao ilustracija dometa i mogućnosti
akcionog istraživanja u prevenciji vršnjačkog nasilja, te uvođenju inovacija u pedagošku praksu.