УОКВИРАВАЊЕ ПОРОДИЦЕ У ОНЛАЈН МЕДИЈИМА У СРБИЈИ

Authors

  • Предраг Ђ. Бајић Факултет за спорт, Универзитет „Унион - Никола Тесла“

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZCMZ2001409B

Keywords:

породица, Веб портали, таблоидизација, ријалити ТВ, медијски садржај

Abstract

Породица је била и остала једна од примарних људских институција, без обзира на све промене које су се догодиле. Тако је и на нашим просторима, где је међу кључним сегментима друштва. Фокус у овом раду је на начинима на које се породица појављује и представља у садржајима онлајн медија у Србији. Информације објављене на Веб порталима могу досегнути до значајно већег броја људи од традиционалних медија, а често се догађа да се квантитет ставља испред квалитета како би се дошло до што веће посете, сталним пласирањем новог или рециклираног садржаја. Доминација таблоида на медијској сцени Србије и њихова стална потреба за високим бројевима, када је реч о посећености и броју „кликова“ на садржаје, девастирала је основне критеријуме новинарске професије, што је видљиво и у сегменту садржаја анализираног у овом раду. Употреба речи „породица“ у насловима анализираних онлајн медија није ишла ка промоцији породице и породичних вредности као стуба друштва, већ су доминантне негативне приче, свађе, трагедије и друго, као још један печат таблоидног дискурса на начин на који се употребљава на овим просторима - и уз јасну ограду да постоје и портали који професионалне и етичке критеријуме не подређују броју „кликова“.

Downloads

Published

2022-02-27