ПОРОДИЧНИ БИЗНИС КРОЗ АСПЕКТЕ ПРЕДУЗЕТНИШТВА И БРЕНДИРАЊА

Authors

  • Весна Новаковић
  • Кристина Бобрек Мацановић

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZCMZ2001615N

Keywords:

породица, бизнис, предузетништво, брендирање

Abstract

Породични бизнис је један од носиоца економског развоја и сматра се јако важним фактором привредног раста у свакој економији. С обзиром да је тешко тачно процијенити заступљеност породичног бизниса у глобалним оквирима постављен је широк распон, те породичне компаније чине између 65 и 90 процената укупног броја активних предузећа у свјетској економији. Породични бизнис представља укљученост породице у обављање одређених заједничких дјелатности с циљем остваривања профита, без обзира на начин институционализације посла. Породична предузећа представљају напопуларнију и најчешће заступљену форму власничког орагнизовања. Породична предузећа суштински представљају спој породице и бизниса, породица је група људи којa има задатак да креира повољне и здраве услове за одрастање својих чланова, док је предузеће група људи која има за циљ да обавља одређену дјелатност ради стицања добити. Када се чланови породице удруже и пронађу заједнички интерес у циљ оставривања прихода настаје породични бизнис. У овом раду је породични бизнис предстваљен из угла предузетништва и брендрирања породичне робне марке, као аспеката за његов тржишни успијех.

Downloads

Published

2022-03-08