INKLUZIVNO OBRAZOVANJE U BOSNI I HERCEGOVINI

Authors

  • Esma Hasanbašić
  • Almina Alagić
  • Rahim Gadžić

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZCMZ0122134H

Keywords:

pomažuće profesije, inkluzivno obrazovanje, škola, obrazovni sistem, porodica.

Abstract

Pravo na obrazovanje je garantovano svoj djeci. Štaviše, to nije samo pravo, već i obaveza koju djeca moraju ispuniti. Svako dijete ima pravo na jednako i dostupno obrazovanje u skladu sa svojim mogućnostima, potrebama i interesovanjima. Država je dužna da obezbjedi jednak pristup obrazovanju svakom djetetu u skladu sa njegovim obrazovnim potrebama i psiho-fizičkim mogućnostima. Imajući u vidi činjenicu da su djeca različita te da imaju drugačije mogućnosti i potrebe za sticanjem znanja, država treba da nastoji da obezbijedi način obrazovanja koji je prilagođen potrebama djeteta. To je moguće ostvariti kroz proces inkluzivnog obrazovanja. Razvoj inkluzivnog obrazovanja predstavlja značajan segment reforme obrazovanja u Bosni i Hercegovini. Da bi inkluzivni proces bio u potpunosti sproveden potrebno je učešće više aktera. Jedan od glavnih je kompletan stručni tim u kojem je važna uloga pomažućih profesija u školama i to: pedagoga, socijalnih radnika, psihologa i defektologa. Upravo u ovom radu ukazaćemo na ulogu i značaj ovih profesija u inkluzivnom obrazovanju.               

Downloads

Published

2023-02-03