СОЦИЈАЛИЗАЦИЈА У ДИГИТАЛНОМ ОКРУЖЕЊУ
DOI:
https://doi.org/10.7251/ZCMZ0122222KKeywords:
васпитно-образовни рад, дигитално окружење, социјализацијаAbstract
Развој информационо-комуникацијских технологија донио је бројне предности и бројније потешкоће са којима се сусреће свако младо биће у процесу личног раста и развоја. Изазови који су пред дјецом и младима понекад излазе ван оквира у којима родитељи самостално могу пружити помоћ и подршку дјеци. За учитеље, наставнике и педагоге настала је нова ера васпитно-образовног рада у којој се нису сви подједнако добро снашли. У овом раду аутори покушавају пронаћи одговоре на неколико значајних питања. У првом реду како и на који начин препреке социјализације у дигиталном окружењу учинити савладивим како за ученике тако и за родитеље, а потом како оснажити дјецу на менталном и емоционалном нивоу како би се у каснијем животу и раду могла прилагодити брзим промјенама, а при томе сачувати своју особност. Други важан аспект овог рада јесте разматрање питања идентитета и слике о себи у времену униформности и доминације потрошачких друштвених оријентација. Оно што аутори наглашавају јесте тимски рад родитеља и учитеља, наставника и педагога, оснаживање личности дјетета и подржавање потенцијала које свако дијете има. Олакшати сазријевање и одрастање дјеце и младих у конзумерском друштву презасићеном квази потребама, приоритетан је задатак родитеља, али и свих који раде са дјецом и младима.