FAKTORI REZILIJENTNOSTI STUDENATA KROZ METODIČKI ONLINE NASTAVNI MODEL PISANJA TERAPEUTSKIH BAJKI TOKOM COVID 19
DOI:
https://doi.org/10.7251/ZCMZ0122498SKeywords:
rezilijentnost, dodiplomsko obrazovanje, online nastava, pisanje terapeutske priče za djecu tokom COVID 19, emocionalni i društveni angaţman učenikaAbstract
Studija je proizašla iz šireg kvalitativnog razvojnog istraţivanja koje je imalo introspektivni pristup, a izvedeno je krajem 2020. godine u kojem je učestvovalo 36 studenata Filozofskog fakulteta Univerziteta u Banjoj Luci i Pedagoškog fakulteta Univerziteta Primorska Kopar. Cilj studije je bio izdvojiti i ispitati faktore koje doprinose rezilijentnosti studenata tokom realizacije modela online nastave u vrijeme panedmije COVID 19. Metodički pripremljen nastavni online model baziran je na pisanju terapeutskih bajki za djecu, s akcentom na socijalno-emocionalnu dimenziju i situaciono učenje u promijenjenim ţivotnim uslovima tokom pandemije COVID 19 (Šindić i sar, 2022). Teorijski okvir ove studije su činili rezilijentnost, učenje u kontekstu i terapija bajkama. Podaci o ličnim doţivljajima i uvidima učenika tokom ovog posebno izvedenog procesa učenja prikupljeni su putem introspektivnog pisanog intervjua. Tematskom analizom relevantne literature i sadrţaja studentskih odgovora izdvojili smo tri kategorije (faktora) koji dorpinose rezilijentnosti studenata tokom pisanja terapeutskih bajki: sposobnost obrade emocija, empatija, altruizam, rad u zajednici, pozitivna perspektiva: optimizam i vjera u budućnost.