ВРЕДНОСНЕ ОРИЈЕНТАЦИЈЕ МЛАДИХ
DOI:
https://doi.org/10.7251/ZCMZ0122533TKeywords:
вредности, вредносне оријентације, друштвене промене, млади, студентска омладинаAbstract
Вредности, као опште и трајне оријентације указују на циљеве које појединци (и групе) сматрају пожељним и чијем остварењу теже – осмишљавају и усмеравају човеков живот и његово деловање у друштву. Континуитет трајања одређених друштвених структура ствара повољне услове за прихватање њима подобног система вредности и вредносних оријентација и води њиховој репродукцији. У условима када бројне промене мењају „природу‖ друштва, међутим, мења се и систем вредности и вредносних оријентација чланова друштва, укључујући и младе. У расправама о вредностима, данас, преовлађује мишљење да друштва пролазе кроз тзв. кризу вредности условљену системским променама (транзиција, неолиберализам, глобализација, дигитализација), као и да млади пролазе кроз својеврсну кризу вредности: одређене вредности и оријентације постају наглашеније у односу на друге што води ка промени вредносних приоритета. Предмет овог рада су вредносне оријентације младих, пре свега студентске омладине у савременом српском друштву. Циљ рада је да се утврди раширеност вредносних оријентација које карактерише усмереност на 1) индивидуалне циљеве и 2) социјалне циљеве унутар студентске популације. Основна претпоставка је да су међу студентима раширеније вредности усмерене на социјалне циљеве. Рад представља резултате микроистраживања које је обухватило студенте основних и мастер академских студија Факултета педагошких наука у Јагодини. У раду је коришћена дескриптивно-аналитичка метода и техника анкетирања.