PRAVNI I FENOMENOLOŠKI ASPEKTI MEDIJSKE PISMENOSTI ŽENA TREĆE DOBI U BOSNI I HERCEGOVINI
DOI:
https://doi.org/10.7251/DEFSR2353059ZAbstract
U ovom radu autorka se prvenstveno bavi promišljanjem uloge i odgovornosti medija u predstavljanju žena treće dobi (starijih od 65 godina). Ne manje važno je i pitanje njihove medijske pismenosti u smislu aktivnog ili pasivnog učešća u kreiranju medijskog sadržaja, kao i pravilnog razumijevanja i objektivnog prihvatanja medijske poruke. U cilju realnog i sveobuhvatnog sagledavanja kompleksnog odnosa medija i starije ženske populacije te njihovog položaja u bosanskohercegovačkom medijskom prostoru, autorka polazi od utvrđivanja opšte fenomenološke pozicije žene treće dobi kroz analitički osvrt na teorijske postavke i znanja domaćih i stranih autora koji su se iscrpno bavili ovom starosnom populacijom kao medijskim subjektom. Pravilno razumijevanje statusa bosanskohercegovačke žene treće dobi u vremenu novih medija, nalaže da se konceptualno i pojmovno redefiniše termin medijske pismenosti u kontekstu medijske politike u Bosni i Hercegovini. Konačno, potrebno je ukazati i na (ne)postojanje posebnog pravnog okvira kada je u pitanju medijska pismenost i prisustvo bosanskohercegovačke žene treće dobi u medijima. Autorka, na kraju, zaključuje da su žene treće dobi u bosanskohercegovačkom društvu bitno podzastupljene u medijskom prostoru, a razlog tome su nizak stepen medijske aktivnosti i pismenosti, pasivan/inertan odnos date populacije prema medijima i produkciji medijskog sadržaja, ali i njihovo svjesno medijsko zanemarivanje od strane društva u kojem žive. Evidentno je i odsustvo posebnog pravnog okvira kojim bi se bliže uredili odnosi medija i ove starosne populacije u Bosni i Hercegovini, kao i ukazivanje na potrebu veće angažovanosti svih društvenih aktera u oblasti unapređenja medijske pismenosti.