ZNAČAJNOSTI RAZLIKA U IZVOĐENJU IZDVOJENIH TESTOVA EUROFIT BATERIJE IZMEĐU DJEČAKA VI I VII RAZREDA

Authors

  • Borislav Cicović
  • Bojan Bjelica
  • Radivoje Miljić

DOI:

https://doi.org/10.7251/SIZ1602011C

Abstract

Uzorak od 40 ispitanika u ovom istraživanju izvučen je iz populacije učenika osnovnih
škola sa teritorije opštine Lopare, šestog i sedmog razreda, starosti od 11-13 godina ± 6
mjeseci. Učenici pohađaju redovnu nastavu predviđenu programom u osnovnim školama.
Osnovni cilj istraživanja je da se utvrde razlike u izvođenju eurofit baterije testova između
dječaka šestog i sedmog razreda osnovne škole. Primjenjeni su testovi: izdržaj u zgibu (MIZ),
taping rukom (MTR), skok udalj (MSD), ležanje u sijed (MLS), trčanje 20x5m (M20), bacanje
medicinke iz sijeda (MBM), flamingo test ravnoteže (MFT), sijed i dohvat (MSD). Rezultati
su obrađeni T-testom za nezavisne uzorke. Dobijeni rezultati istraživanja su pokazali
statistički značane razlike u skoro svim primjenjenim testovima u korist učenika sedmog
razreda, osim u testu ležanje u sijed i flamingo testu ravnoteže što opravdava trend razvoja
motoričkih sposobnosti s obzirom na uzrast odvija u skladu sa zakonitostima razvoja
pomenutih.

Published

2017-02-15

Issue

Section

Чланци