TRANSFORMACIJA FUNKCIONALNOG STATUSA UČENIKA PROGRAMIRANOM VANŠKOLSKOM AKTIVNOŠĆU ODBOJKOM

Authors

  • Dalibor Stević
  • Davor Radojević

DOI:

https://doi.org/10.7251/SIZ1602057S

Abstract

Predmet istraživanja predstavlja funkcionalni status učenika, odnosno programirani sistem
vježbanja vanškolskom aktivnošću odbojkom. Uzorak ispitanika čine učenici srednjeg
školskog uzrasta, muškog pola (15 godina +, - 6 meseci). Istraživanje je obuhvatilo 66
ispitanika distribuiranih u dva subuzorka: eksperimentalni (34) i kontrolni (32). Prvi
subuzorak, njih 32 činili su ispitanici koji su pohađali samo nastavu fizičkog vaspitanja (2x45
minuta nedeljno), a drugi subuzorak ispitanika, njih 34 koji su pored nastave fizičkog
vaspitanja imali vanškolski programirani odbojkaški trening (3x45 minuta nedeljno), u
vremenskom periodu od 6 meseci. Procjena funkcionalnih sposobnosti ispitanika na
inicijalnom mjerenju ukazuje da postoji značajna razlika između dvije grupe ispitanika, a
najizraženija je kod: Oporavka, Minimalne frekvencije srca, Maksimalanog broja pretrčanih
metara, Maksimalne portošnje kiseonika. Na finalnom mjerenju statistički značajne razlike su
utvrđene kod: Opiravka u 3 i u 5 min, Minimalne frekvencije srca, Maksimalanog broja
pretrčanih metara, Maksimalne portošnje kiseonika.

Published

2017-02-15

Issue

Section

Чланци